Ús de les xarxes socials dels partits polítics terrassencs

Inspirada per la infografia sobre l’ús dels partits polítics a Catalunya que havia fet en David Navarrete  (@holoturoideu), vaig voler fer-ne una versió a nivell local analitzant les xarxes socials que creia més rellevants. Les dades numèriques que hi apareixen són les que hi havia disponibles el dia 10 d’octubre de 2014.

Com a comentari general de l’estudi, cal destacar la dificultat a l’hora de trobar enllaços a les diferents xarxes socials dels partits. Pocs són els partits que enllacen els seus canals des de les pàgines webs oficials. En aquest sentit, ni un rastre de facebook, twitter, etc… a la pàgina del PSC a Terrassa; i una discreta columna de les piulades recents al perfil de twitter del PP a Terrassa, són alguns dels exemples.

Facebook. En aquesta xarxa, els socialistes terrassencs han acumulat un bon gruix de seguidors a la seva pàgina oficial, que mantenen al dia amb enllaços a notícies, esdeveniments de la ciutat, etc.  Tot i ser una xarxa força utilitzada, a facebook encara hi ha alguns partits que no hi tenen presència (el PP Terrassa) o d’altres que tenen perfils,  fins i tot, tancats (Podem Terrassa).

Twitter. A twitter el partit amb més seguidors i material compartit és la secció local d’ERC.  Trobem a faltar CiU, que no aposta per la seva utilització, a diferència del seu comportament en l’àmbit nacional. Destaca  l’entrada  amb força de noves formacions com Podem Terrassa o Guanyem Terrassa, que amb poc temps han acumulat un bon nombre de seguidors.

Instagram. De nou ERC lidera (en seguidors i material compartit) el petit rànquing de partits que aposten per aquesta xarxa social. PSC Terrassa va començar a utilitzar-la a principis d’aquest any.

YouTube. Una de les úniques formacions que sembla apostar clarament per aquesta xarxa és ERC de Terrassa, on penja talls d’esdeveniments, declaracions dels seus membres, notícies, etc. amb força regularitat. La majoria de partits sembla utilitzar-la només en època de campanya.

Klout.  Les observacions anteriors es veuen resumides en el valor de l’índex Klout, on ERC és, evidentment, la formació amb un índex més elevat i, per tant, el partit amb més influència a la xarxa.

En general, és la secció local d’ERC Terrassa la protagonista a les xarxes socials sent líder a totes les xarxes estudiades menys a una, dominant en seguidors i, també, en material compartit. La seva aposta per les xarxes socials és clara i ho demostra el fet que hi té presència en totes i les mantingui al dia.

Xènia Albà

Vaig néixer a Terrassa un diumenge de festa Major ara ja fa uns quants anys. Enginyera de Telecomunicacions de professió. M'agraden les xarxes socials i utilitzar-les per descobrir-hi coses noves i difondre-hi el que trobo.
Tagged on: , ,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *