Temes simbòlics, temes pràctics

ERC-MES reivindica pragmatisme per abordar el debat del Quart cinturó

Isaac Albert: "Ddefensem les entitats municipals i autonòmiques, que actuen amb proximitat davant dels problemes i que quedaran excloses per no treballar a tot l'estat espanyol... I nosaltres som els nacionalistes?"

Isaac Albert: “Ddefensem les entitats municipals i autonòmiques, que actuen amb proximitat davant dels problemes i que quedaran excloses per no treballar a tot l’estat espanyol… I nosaltres som els nacionalistes?”

El ple del mes de març ha tornat a portar l’ala més filosòfica de la política a la sala consistorial de Terrassa. Un cop més la disparitat d’opinions sobre el pragmatisme i utilitat de les propostes presentades ha marcat el posicionament polític i ideològic dins del Ple.

Una bona mostra ha estat el retorn del debat sobre el Quart Cinturó al Ple. Una infraestructura sobre la qual, sens dubte, s’ha de replantejar el posicionament de la ciutat però que ha estat portada al ple de la forma menys pràctica possible: amb una proposta de l’equip de govern amb arguments maximalistes per defensar tota la B-40 propis de la patronal i que, malauradament, no es van ni intentar pactar amb l’oposició.

El plantejament, a més, va trencar els intents de consens que havia estat intentant teixir el nostre grup municipal per defensar allà on tots ens podiem trobar. És a dir, acabar el nyap del tram Abrera-Terrassa, interconexió amb la C-16 i la C-58 i, per últim, l’ampliació de carrils en aquesta darrera via. Un plantejament lligat a la defensa d’un diàleg territorial i supramunicipal on entre tots es pugui definir un nou model d’ordenament territorial. Una visió pràctica, en definitiva, que trascendia una proposta poc treballada per l’equip municipal. De fet, el propi alcalde, va acabar anunciant que cercaria aquest diàleg reclamat des de tota l’oposició d’esquerres.

Afortunadament, la manca de consens respecte aquest punt va tenir el seu contrapunt en l’aprovació definitiva del nou Reglament de Participació Ciutadana, un treball on s’ha respectat a l’oposició i on ERC-MES ha pogut tirar endavant un 80 per cent de les propostes presentades.

Un pragmatisme que, des d’ERC-MES, també varem voler portar al Ple defensant les infraestructures ferroviàries com a model de mobilitat. I, quina millor manera de fer-ho que reclamant el traspàs integre de rodalies per la seva gestió directa pel govern de la Generalitat.

Qüestions de país que, lluny del seu aparent simbolisme, afecten a la nostra realitat directa. Així, l’aprovació de la proposta d’ERC-MES contra la sentència que nega la gestió de les donacions socials del 07% de l’IRPF a les entitats del tercer sector que no operin a tot l’estat. Un atac a les entitats de proximitat que pot afectar a projectes també d’àmbit terrassenc.

Un tema que, evidentment, no es va entendre des de l’espanyolisme conservador de Ciutadans i el PP, que van aprofitar aquest ple també per treure pit per la tornada del bust de Rei al consistori. Un debat on el portaveu d’ERc-MES, Isaac Albert, es va limitar a recordar que el consistori té la legitimitat d’aprovar i executar propostes per transformar la realitat, més enllà del marc legal imposat.

Una voluntat de canviar la realitat que també es va expressar de forma gairebé unànime en l’aprovació de la proposta per rebutjar el tractat de la UE amb Turquia per frenar l’allau de refugiats. Una proposta on tots varem decidir cercar noves vies per una cooperació terrassenca més efectiva davant la crisi humanitària.

Finalment, hem de dir que el pragmatisme també va portar ERC-MES aquest mes a posposar la seva proposta per a la promoció musical a la ciutat. Una iniciativa treballada amb diverses entitats i iniciatives musicals dins Terrassa però que, davant la manca de suports explícits dins el ple, necessitarà d’un marge de negociació política per poder fer-la realitat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *