Ple de Maig: Per una ciutat neta, sana i segura

El ple de maig aprova definitivament el PMU 2016-2015, amb un “Sí” exigent d’ERC-MES. El grup també presenta i aprova per unanimitat una proposta directament lligada al transport municipal.

Isaac Albert: “Creiem que el PMU dibuixa una ciutat més neta, sana i segura. Ara cal esvair els dubtes en l’aplicació del model, amb decisions en el dia a dia que no siguin contradictòries com fins ara”

Isaac Albert: “Creiem que el PMU dibuixa una ciutat més neta, sana i segura. Ara cal esvair els dubtes en l’aplicació del model, amb decisions en el dia a dia que no siguin contradictòries com fins ara”

  

Després d’un llarg procés, finalment el Ple de Terrassa ha realitzat aquest mes de maig  l’aprovació definitiva del Pla de Mobilitat Urbana 2016-2016. I ho ha fet amb un Sí contundent del grup municipal d’ERC-MES que veu en el llarg procés d’elaboració i participació del Pla un projecte de futur per la ciutat que ara s’ha d’executar. Així ho va expressar el portaveu d’Esquerra-MES, Isaac Albert, recordant a l’equip de govern que “Ara toca el realment important, l’aplicació d’un model de ciutat més tranquil·la, més humana i l’equip de govern ha d’evitar les contradiccions vistes fins ara”.

Respecte a les incongruències en aquest àmbit per part de l’equip de govern va tornar a sortir la compra de 15 autobusos nous, aprovada a febrer del 2016, 9 dels quals eren dièsel per només 6 d’híbrids, lluny de l’objectiu inicial de substituir la meitat de la flota per vehicles no contaminants. Una discussió del passat que ERC-MES va voler superar justament apostant a partir d’una proposta de resolució per augmentar al màxim l’ambició per la millora de la qualitat de l’aire i de la mobilitat urbana amb la gestió i renovació de la flota de TMESA.

La iniciativa, aprovada per unanimitat, plantejava dos senzills punts que ara s’hauran d’executar. El primer, com explicava Isaac Albert, “és  tan senzill com organitzar la flota perquè els autobusos menys contaminants passin pels carrers amb més contaminació”. Tot i que, evidentment, la majoria de la contaminació de la ciutat prové del vehicle privat, aquesta iniciativa pot fer-se notar en “punts negres” de contaminació com la Rambla d’Egara o el carrer Mas Adei.

La mesura més significativa aprovada, però, va ser la recollida en el punt tercer per ERC-MES, referida a iniciar immediatament els treballs per la compra dels 10 autobusos previstos pels anys 2018-2019, alhora que s’estudia experiències externes per intentar que tots siguin híbrids. Davant el debat en aquest punt, el portaveu del grup municipal va exposar “Iniciant les tasques ara podem evitar un retard com el que ens estem trobant amb l’arribada dels autobusos nous. Mirant cap enfora, per exemple, podem trobar la compra de vehicles híbrids de 18 m per part de l’Ajuntament de Barcelona. Terrassa hauria pogut ser la primera ciutat de l’estat en tenir-los però no s’hi va atrevir. Ara, potser amb aquesta informació, es podrà prendre una decisió més valenta”

Pel que fa a la resta de temes d’un plenari força plàcid, tot i les habituals discrepàncies, el grup municipal d’ERC-MES va aconseguir aprovar la resta d’iniciatives plantejades com acords a la junta de portaveus.

Destacar també que al final del Ple Isaac Albert va aprofitar el torn de precs i preguntes per plantejar els dubtes existents actualment respecte a l’Escola Universitària d’Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa i el seu possible trasllat a una altra ciutat: “L’EUIT és estratègica pel campus universitari de Terrassa, pel sector sanitari i per la mateixa ciutat i volem saber què s’està fent per assegurar la seva permanència dins el municipi”. Un prec amb el qual es va obtenir un compromís del govern per mantenir una reunió directa amb ERC-MES i tractar sobre el tema.

maig2017post

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *