Pressupostos 2018 – ERC-MES disposada a parlar de ciutat

 

Isaac Albert: "Treballem per construir una alternativa per la ciutat i això implica pensar primer en Terrassa. Fem una oposició contundent, és la nostra obligació, però disposats a parlar i negociar propostes que no aturin la ciutat."

Isaac Albert: “Treballem per construir una alternativa per la ciutat i això implica pensar primer en Terrassa. Fem una oposició contundent, és la nostra obligació, però disposats a parlar i negociar propostes que no aturin la ciutat.”

Isaac Albert: “La inacció del PSC i PdeCat ens ha fet perdre més de mitja legislatura. L’expulsió del PdeCAt del govern i la implosió irresponsable interna del PSC amenaça en aturar i paralitzar la ciutat definitivament”

El debat sobre els pressupostos per a l’any 2018 arriba a l’Ajuntament de Terrassa. Els primers pressupostos amb les institucions catalanes intervingudes. Els primers pressupostos amb un equip de govern socialista en solitari i un cartipàs nou marcat per la fugida de 6 membres del PSC, amb l’alcalde al capdavant, i amb la inexperiència de la majoria dels nous membres. I, per reblar el clau, els primers pressupostos de la legislatura sense ordenances fiscals actualitzades. Un panorama preocupant per la ciutat, amb un projecte de pressupostos a debat que segons el grup municipal d’ERC-MES torna a donar una nova mostra de continuisme i de manca de projecte polític considerable.

Segons el portaveu d’ERC-MES, Isaac Albert “Mai ens ha agradat la política de quant pitjor, millor. L’equip de govern s’ha passat el mandat municipal creant-se problemes i, un cop més, des de l’oposició, ens veiem obligats a intercedir perquè en aquesta ciutat hi hagi esperances d’un projecte polític de futur.” Que l’estat espanyol amb el govern del Partit Popular i el suport dels seus socis de Ciutadans hagin estat incapaços d’aprovar uns pressupostos condicionant també les polítiques municipals, tampoc és un impediment perquè la ciutat segueixi el seu camí. Segons Isaac Albert: “Les polítiques del bloc del 155 ens afecten de ple. No sabem quins ingressos tindrem, però no poden impedir que acordem quins comptes de futur volem per la ciutat”.

En aquest sentit, des de l’elecció del nou alcalde hem mantingut converses directes per abordar els pressupostos amb la idea que la debilitat, inexperiència i incapacitat de l’equip de govern no acabi perjudicant la ciutat. Isaac Albert ho resumeix afirmant que “sense pressupostos perilla l’èxit en la gestió directa de l’aigua, quedarien desemparades les entitats de la ciutat o s’impossibilitaria els plans i projectes de ciutat que hem aconseguit aprovar des de l’oposició”. Línies claus pel futur de la ciutat que s’està negociant amb l’equip de govern per tal d’incorporar-les als comptes de l’any vinent i possibilitar-ne l’aprovació. Segons Isaac Albert “No es tracta només d’assignar recursos, sinó de prioritzar polítiques, assegurar i maximitzar els beneficis per la ciutadania de cada euro invertit”.

Si bé les línies d’actuació dibuixades per l’executiu a la memòria de pressupostos responen en bona mesura a les aportacions realitzades per ERC-MES en exercicis anteriors, el grup municipal manté obertes les negociacions amb l’equip de govern a l’espera que s’incorporin els següents requeriments:

Línies d’actuació:

  • L’educació com a prioritat – El nou cartipàs municipal recull una demanda reiterada d’ERC-MES al situar la regidoria d’educació en un espai prioritari i transversal depenent directament d’alcaldia. El projecte de pressupostos planteja en educació la consignació de 100.000€ per plans educatius d’entorn. Des d’ERC-MES es requereix un compromís de prioritzar recursos en aquest àmbit per poder abordar l’estudi integral sobre segregació escolar que hauria d’estar enllestit a inicis d’aquest 2018 (pendent des de fa un any i mig) i aplicar polítiques per revertir la situació de l’educació a la ciutat amb un Projecte educatiu de ciutat, que situï les escoles en el centre del territori i  treballi en l’execució de propostes aprovades d’ERC-MES com la creació d’Instituts-escola a tots els districtes de la ciutat.

 

  • Nova empresa Aigua de Terrassa – Aquest haurà de ser l’exercici on s’assoleixi definitivament el traspàs i gestió directa del servei d’aigua de Terrassa per part d’una nova empresa municipal. Un model en el qual ERC-MES ha apostat pel convenciment que oferirà una millora en la qualitat del servei i que, sense pressupost, correria el risc de fracassar.  Un cop ja definit el model de gestió directa, la col·laboració en aquest àmbit de tots els grups municipals entenem ha de ser absoluta. També en pressupostos.

 

  • Millora i qualitat de l’espai públic – La millora en inversió en transport urbà ha de passar per complir el compromís assolit al ple que tota nova compra de vehicles siguin híbrids o elèctrics. L’increment de recursos en el servei de neteja ha de passar per una revisió i millora de la gestió d’Eco-equip. Des d’ERC-MES reiterem que l’increment de recursos, fins al moment, no s’ha visibilitzat en una sensació de millora de la neteja de l’espai urbà.

 

  • Millorar de l’atenció ciutadana – La Reforma organitzativa de l’Ajuntament i la descentralització territorial de l’administració municipal han de passar per una visió integral de la millora de l’atenció a la ciutadania. Per ERC-MES això ha d’implicar també incorporar un compromís de millora i adequació de l’espai de treball de les Oficines d’Atenció Ciutadana per facilitar la feina als treballadors municipals, agilitzar i millorar l’atenció a la ciutadania i potenciar la capacitat de l’Ajuntament a tots els seus espais de solucionar els problemes dels terrassencs i terrassenques.

 

  • Ciutat inclusiva – No es pot parlar de ciutat inclusiva exclusivament en un projecte de pressupostos a partir de plans de desenvolupament comunitari per a col·lectius concrets. La destinació de recursos a la inclusió del conjunt de la ciutadania passa per l’actualització definitiva del Pla Local d’Inclusió Social i del Pla Local d’Acció Social. Des d’ERC-MES som conscients que aquesta proposta del nostre grup municipal s’ha vist condicionada per la nova metodologia desenvolupada per la Generalitat i el retard en la seva aplicació per la intervenció de les institucions catalanes per part de l’estat espanyol. No obstant això, requerim un pla estratègic local i definit que asseguri que els recursos que destinem en pressupost a la inclusió maximitzen els beneficis a la ciutadania.

 

  • Plans i programes estratègics de ciutat – Compartim la voluntat d’invertir en desenvolupament d’anàlisi estratègic pels plans de ciutat i definir una metodologia comuna. Des d’ERC-MES trobem a faltar que la memòria de pressupostos incorpori en aquests plans de futur projectes aprovats i pendents de desenvolupar com el Pla estratègic de l’esport o projectes llargament posposats com el Condicionament Terrassenc o el projecte de Fàbrica de les Arts. Si s’ha d’abordar projectes de futur, pensem a fer efectius els que ja estan aprovats.

 

  • Per millorar l’ocupabilitat i l’activitat econòmica – Tornem a plantejar la necessitat d’un Pla integral d’intervenció als polígons industrials, paral·lel a l’objectiu compartit d’integració de la indústria a l’entramat urbà. Objectius, per ERC-MES, que s’han d’interioritzar i reflectir en els treballs que s’obriran per l’estudi i actualització d’un nou Pla d’Ordenació Urbanística per Terrassa. Per fer política industrial, entre altres coses, és indispensable disposar de sol industrial, i això hauria de ser una de les prioritats del govern de la ciutat.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *