Terrassa respon a la crisi d’Ucraïna

Continua la feina de l’Ajuntament per donar resposta als efectes de la Guerra a Ucraïna: S’obre el Punt d’Informació per a persones desplaçades, un dispositiu específic d’acollida que ofereix acompanyament i atenció a totes les necessitats d’aquells que arriben a la ciutat. 

Ona Martínez: “Per a l’Ajuntament és prioritari donar resposta a les diverses necessitats que puguin requerir, de la mateixa manera que s’ha fet amb persones demandants d’asil i que provenen d’altres situacions de conflicte i/o emergència”. 

Davant un conflicte com el d’Ucraïna, que ens interpel·la a totes i tots, l’Ajuntament de Terrassa ha hagut d’actuar i valorar totes i cadascuna de les actuacions que s’han dut a terme, amb la intenció de garantir que les accions humanitàries es trobin en el marc de principis i valors de la cooperació directa.  

Aquest dimecres s’ha obert el Punt d’Informació per a persones desplaçades d’Ucraïna, un servei d’acompanyament i atenció destinat a tothom que hagi arribat a Terrassa derivat de la guerra. El punt d’informació forma part dels serveis d’acollida municipal que ja ofereix el Servei de Ciutadania de forma habitual i que s’adreça a persones estrangeres quan arriben a la ciutat.  

Es pot demanar acompanyament i ajuda acudint a l’espai habilitat, que té lloc al Punt del Voluntariat, al Raval de Montserrat número 14, tots els dilluns i dimecres de 9 a 14h i dijous de 15 a 18h. Aquest servei consisteix a ajudar amb els tràmits inicials vinculats a la regularització de la situació administrativa, orientació jurídica i de gestió, escolarització de menors, accés al sistema de salut pública o ajuts socials. Per una altra banda, també s’ofereix formació en llengua catalana o recerca de feina, entre d’altres. Per acudir al Punt d’Informació s’ha de demanar hora a través del correu electrònic acollida.ucraina@terrassa.cat.

Ona Martínez, regidora de Ciutadania, ha afirmat que “per a l’Ajuntament és prioritari donar resposta a les diverses necessitats que puguin requerir, de la mateixa manera que s’ha fet amb persones demandants d’asil i que provenen d’altres situacions de conflicte i/o emergència”.

A banda d’aquest nou servei i mitjançant el Servei de Cooperació Internacional ja es van establir prèviament una sèrie de canals i vincles per donar resposta i garantir l’actuació municipal: L’elaboració de determinats documents per poder transmetre informació adient, actualitzada i veraç als ciutadans de Terrassa ha sigut clau en aquest marc d’actuació.  

Des de les administracions públiques es va construir un grup motor –constituït pels responsables polítics i tècnic vinculats als àmbits de ciutadania, cooperació, premsa i comunicació- amb l’objectiu de coordinar i ajudar. Algunes de les accions dutes a terme són la creació d’una pàgina web, així com butlletins diaris sobre la crisi i un formulari d’informació on, també, les persones acollides a la ciutat poden tramitar les seves demandes. A aquest últim s’han inscrit ja 700 persones, segons les últimes dades recollides el 15 de març. 

Per una altra banda, s’han elaborat diversos documents que responen a les preguntes més freqüents i ofereixen alternatives per poder col·laborar a escala ciutadana, d’igual manera que s’ha proporcionat informació als centres educatius sobre les formes possibles que tenen per col·laborar. 

Teresa Ciurana, regidora de Solidaritat i Cooperació, ha afirmat que “actualment seguim treballant per poder fer front a la crisi i oferir la millor acollida i acompanyament possible a les persones que arriben fugint de la guerra en coordinació amb els recursos de la resta d’administracions”. 

Durant el mes de març van arribar 92 infants a la ciutat i, conjuntament amb TANU, es va dur a terme el procés d’acollida a les famílies. D’aquests nens i nenes són 21 els que s’han quedat a Terrassa, i la resta tenen allotjament a altres municipis propers.  

Ciurana subratlla que “sempre hem sigut, som i serem una ciutat solidària i d’acollida. Sempre hem fet front a qualsevol crisi humanitària i la guerra d’Ucraïna no és cap excepció”.  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *