El Grup Municipal d’ERC-MES a l’Ajuntament

description here

Isaac Albert (ERC)

Portaveu del GM

description here

Carme Labòria (MES)

 

description here

Carles Caballero (ERC)

 

description here

Josep Forn (IND.)

 

 

Ple ordinari de Juny de 2016

Terrassa va a mil a partir del ple del mes de juny gràcies a la iniciativa d’ERC-MES i el plenari torna a mostrar formes, tempos i velocitats diferents dins el consistori per portar canvis a la ciutat.

La velocitat de la política no sempre s’ajusta a les necessitats i la voluntat de la ciutadania per canviar la realitat. El ple d’aquest mes de juny a Terrassa ha aconseguit finalment fer un pas endavant amb alguns dels temes pendents importants per la ciutat.

Davant els problemes d’ocupació a la ciutat, el grup municipal d’ERC-MES ha propiciat un acord perquè la ciutat no només lluiti per la creació de llocs de treball sinó que també reivindiqui que aquests siguin de qualitat. L’aprovació per incorporar la ciutat a la iniciativa “Anem a Mil” permetrà la promoció a partir d’ara d’un objectiu de dignitat: un salari mínim de 1000 euros. Mesura que s’ha volgut complementar amb una altra iniciativa per abordar l’ocupabilitat en un dels sectors socials amb majors dificultats: la creació d’una Oficina Tècnica Laboral a la ciutat especialitzada en el col·lectiu d’afectats per malalties mentals.

Parlem també de l’aprovació finalment al ple del Pla de Mobilitat per als pròxims 5 anys. Una iniciativa que potser no ha arribat amb la rapidesa desitjada, però que plantejada un ambiciós projecte col·lectiu de futur. En aquest cas, tot i el Sí crític des de l’oposició d’esquerres, es va donar el vot de confiança al govern per tirar endavant el Pla, tot i advertir a la sociovergència que s’estarà atent perquè el projecte s’apliqui correctament.

Els temps necessaris per fer les coses bé també han portat a l’aprovació d’una prorroga de sis mesos en la concessió de la gestió de l’aigua a Mina. Ciudadanos, molt crític amb el govern malgrat la seva connivència actual amb l’equip sociovergent, ha xocat en aquest cas amb la resposta contundent del regidor republicà, Carles Caballero. El representant d’ERC-MES ha defensat el vot a favor de la mesura afirmant que “L’èxit d’aquest Ple ha de ser el de governar el servei de l’aigua. La bona direcció és mantenir el poder en la ciutadania i aquesta prorroga ens permetrà a tots decidir el millor model de gestió futura de l’aigua”.

Finalment, un dels debats estrella del ple de juny, amb una proposta ambiciosa d’ERC-MES i TeC per millorar la Festa Major, ha quedat finalment estroncat. La presentació al darrer moment d’una esmena a la totalitat de l’equip de govern per evitar el debat sobre la mateixa ha oblidat a posposar-la de cara el ple del mes de juliol. Pep Forn, promotor de la iniciativa, va criticar la forma matussera dels socialistes de trencar les negociacions, més quan els acords recollits a la proposta s’havien parlat amb la regidoria de cultura fa mesos i aquesta no havia fet res al respecte. Tot i així, s’ha decidit donar una oportunitat per al mes vinent, a l’expectativa que superada la Festa Major d’aquest any es calmin els ànims i l’equip de govern s’obri a facilitar les millores que necessita la celebració. És a dir, més poder de decisió per les entitats, un major paper pels artistes locals i noves activitats que apropin la cultura a la ciutadania, especialment pensant amb els més petits.

Un cop més, en definitiva, la velocitat dels canvis no arriba a Terrassa amb la velocitat i energia que s’impulsa des de l’oposició.

 

Ple ordinari de Maig de 2016

El ple del mes de maig a l’Ajuntament de Terrassa marca per ERC-MES un punt d’inflexió en la relació de confiança que s’ha d’establir entre els representants polítics i la ciutadania.

Des del grup municipal d’ERC-MES podem sentir-nos satisfets que totes les iniciatives presentades al Ple del mes de maig per la nostra formació s’hagin aprovat amb unanimitat (o gairebé). No obstant això, l’èxit polític d’aquest ple reverteix principalment en la ciutadania i en un tarannà generalitzat, encapçalat pels partits de l’oposició, per fer de corretja de transmissió per fer realitat les reivindicacions de la ciutadania i la ferma convicció per refermar la independència de la iniciativa ciutadana.

Parlem en primer terme dels veïns de la Maurina, obstinats defensors d’un Pla de Barris en el qual fa molts anys que posen totes les seves il·lusions, per assolir la transformació social del barri i resoldre-hi tots els problemes existents. Ahir, l’oposició en bloc ens vam posar d’acord per fer de veu dels veïns i assegurar que el Pla de Barris de la Maurina s’acabi executant integrament. Tant per requerir a la Generalitat que cobreixi la seva part del compromís (els pressupostos presentats pel 2016 contemplen una partida en aquesta línia), com també perquè l’Ajuntament es posi les piles i es deixi de dilacions.

Parlem també de la proposta del nostre grup municipal per crear una nova línia de subvencions per a entitats culturals, socials o esportives per tal que puguin adequar els seus locals de propietat o lloguer. Una via per ajudar i potenciar l’activitat d’aquelles associacions sense afany de lucre que amb esforç han conquerit un espai propi fora de les instal·lacions municipals i que fan i construeixen ciutat dia a dia. Amb un acord de 200.000 euros anuals, es podrà sol·licitar cobrir la despesa de fins un 75% de les obres que vulguin realitzar (fins un màxim de 30.000 euros) per dur a terme reformes com adequació de locals a normatives de seguretat, insonorització d’espais o la millora de l’accessibilitat, entre altres.

Una iniciativa d’ERC-MES nascuda, com l’acord aprovat per promocionar la música en viu a la ciutat, de la convicció que escoltar a la ciutadania, repensar vies per cobrir demandes i espais d’independència, portarà a construir entre tots la Terrassa que volem.

Una ciutat on no hi ha de tenir cabuda les mesures populistes que plantegen solucionar l’incivisme a força de càmeres de seguretat com pretenia el Partit Popular. Una localitat on tampoc volem que es tracti als aturats de llarga durada de forma paternalista o amb indirectes preocupants que suggereixen que les persones sense feina no fan el suficient per revertir la seva situació. Un plantejament que Ciudadanos va tornar a fer de forma preocupant amb una proposta de resolució plena d’apriorismes i que, novament, de forma incomprensible, l’equip de govern sociovergent va aprovar. Un vot a favor que ens torna a suscitar dubtes existencials a la resta d’oposició: O bé el govern no confia o desconeix les iniciatives municipals d’ocupació, o potser senzillament és una nova mostra del tripartit a l’ombra de Ciudadanos, PSC i Convergència i Unió.

Creure en la gent en cap cas implica mercadejar amb el vot.

Postple maig propostes aprovades maig 2016

Ple ordinari d’Abril de 2016

El ple d’abril a l’Ajuntament de Terrassa queda suspès a mitges, després d’una sessió de sis hores amb temes importants i un debat complicat.

ple abril 2016 frase carles propostes

En aquest ple d’abril no es va poder tirar endavant la proposta de promoció musical d’Esquerra Republicana – Moviment d’Esquerres que fa dos mesos que preparem. Tampoc es va poder parlar d’estendre l’exitosa prova pilot que va impulsar ERC-MES el gener passat a la Biblioteca Central de Terrassa d’horari nocturn en època d’examens i que es volia consolidar des de l’inici del període de proves del mes de maig. Per no parlar de propostes de suport als ajuntaments investigats per l’Audiència Nacional per haver donat suport a la declaració sobiranista del Parlament, que també signàvem, o la iniciativa per millorar la salut sexual de les joves on ERC-MES també havia jugat un paper actiu.

Punts que van quedar posposats fins al proper ple de maig després d’una sessió llarga i intensa on temes de ciutat importants com l’aigua o el transport públic varen tornar a prendre un paper rellevant. Debats on, malgrat jugar un paper de responsabilitat, des de l’oposició no es va poder fer menys que requerir a l’equip de govern un paper de responsabilitat perquè l’Ajuntament asseguri a la ciutadania de Terrassa les màximes garanties respecte a que els serveis públics són i seran gestionats de forma transparent, amb rigor i evitant qualsevol perjudici al bé comú.

Parlem d’un procés de fi de la concessió del servei d’abastament d’aigua on tothom accepta que es va tard i on toca ser molt curosos perquè tota la informació per fer el canvi de gestió estigui a l’abast de la ciutadania i perquè els interessos privats no compliquin la gestió futura. L’acord de tots els grups per garantir l’estabilitat dels treballadors de Mina en aquest ple va ser un bon pas en aquesta línia. Punt de trobada que no va excloure una petició explícita a l’equip de govern per assumir un paper més decidit en la defensa dels interessos col·lectius que l’exercit fins ara.

Un paper de responsabilitat de l’oposició que també va portar a permetre la compra de quatre autobusos de segona mà a preu de ferralla (20.000 euros en total) per cobrir les mancances d’un servei on cada cop s’accentua més la manca de previsió del govern en la pressa de decisions.

Una manca de plantejaments a llarg termini que també vam fer notar des d’ERC-MES en l’aprovació del crèdit extraordinari per a noves inversions. Per explicar-nos, aquells diners sobrants del pressupost anterior (sorprenentment, més de 4 milions d’euros) i que el govern invertirà en diversos projectes sense que destaqui cap iniciativa on es pugui demostrar que l’equip socialista té una visió ambiciosa de la ciutat futura.

Debats importants, requerits del seu temps i d’obligat abordatge, que varen suposar la part més coherent d’un Ple on, un cop més, la política també va ensenyar la seva cara més qüestionable.

En aquest sentit, Ciudadanos va continuar amb el seu idil·li soterrat amb la sociovergència amb un més que aparent mercadeig de sentits de vot per facilitar les propostes d’uns i altres. Una entesa estranya on el govern votà a favor d’una proposta de Ciudadanos abogant per millorar la informació als joves sobre l’oferta formativa i de mobilitat internacional per la Unió Europea amb mesures buides de contingut o que, directament, ja es duen a terme. Un vot a favor incomprensible, més tenint en compte que, com va destacar ERC-MES, Ciudadanos no s’ha preocupat de conèixer ni escoltar tota la feina que s’està fent des del Consell de Joves en aquest àmbit.

Clar que, vot per vot, Ciudadanos també va acabar facilitant una proposta de PSC i CiU pel foment de la Formació Professional on, a part de no aportar gairebé res, fins al mateix dia del Ple defensaven un redactat on ni es contemplava que Catalunya compta des de fa prop d’un any d’una llei pròpia que regula aquests estudis. Que en el debat, tant CiU com Ciudadanos confonguessin la FP amb una fàbrica de mà d’obra quan hauria de ser un camp de formació de professionals, com el seu nom indica, només certifica el poc que pot aportar l’aprovació d’aquesta proposta a la nostra ciutat.

Per sort, propostes més senzilles però força més pràctiques com la de promoció i protecció de l’ús de la bicicleta proposada per ERC-MES van estalviar-se aquests mercadeigs. I és que el vot per unanimitat de la mateixa permetrà la futura creació d’un registre de bicicletes i aparcaments més segurs per tots els usuaris que s’animin a utilitzar aquest transport alternatiu.

PLEabril_pdraprovades

Ple ordinari de Març de 2016

ERC-MES reivindica pragmatisme per abordar el debat del Quart cinturó

El ple del mes de març ha tornat a portar l’ala més filosòfica de la política a la sala consistorial de Terrassa. Un cop més la disparitat d’opinions sobre el pragmatisme i utilitat de les propostes presentades ha marcat el posicionament polític i ideològic dins del Ple.

Una bona mostra ha estat el retorn del debat sobre el Quart Cinturó al Ple. Una infraestructura sobre la qual, sens dubte, s’ha de replantejar el posicionament de la ciutat però que ha estat portada al ple de la forma menys pràctica possible: amb una proposta de l’equip de govern amb arguments maximalistes per defensar tota la B-40 propis de la patronal i que, malauradament, no es van ni intentar pactar amb l’oposició.

El plantejament, a més, va trencar els intents de consens que havia estat intentant teixir el nostre grup municipal per defensar allà on tots ens podiem trobar. És a dir, acabar el nyap del tram Abrera-Terrassa, interconexió amb la C-16 i la C-58 i, per últim, l’ampliació de carrils en aquesta darrera via. Un plantejament lligat a la defensa d’un diàleg territorial i supramunicipal on entre tots es pugui definir un nou model d’ordenament territorial. Una visió pràctica, en definitiva, que trascendia una proposta poc treballada per l’equip municipal. De fet, el propi alcalde, va acabar anunciant que cercaria aquest diàleg reclamat des de tota l’oposició d’esquerres.PLEmarç_pdraprovadesBONA

Afortunadament, la manca de consens respecte aquest punt va tenir el seu contrapunt en l’aprovació definitiva del nou Reglament de Participació Ciutadana, un treball on s’ha respectat a l’oposició i on ERC-MES ha pogut tirar endavant un 80 per cent de les propostes presentades.

Un pragmatisme que, des d’ERC-MES, també varem voler portar al Ple defensant les infraestructures ferroviàries com a model de mobilitat. I, quina millor manera de fer-ho que reclamant el traspàs integre de rodalies per la seva gestió directa pel govern de la Generalitat.

Qüestions de país que, lluny del seu aparent simbolisme, afecten a la nostra realitat directa. Així, l’aprovació de la proposta d’ERC-MES contra la sentència que nega la gestió de les donacions socials del 07% de l’IRPF a les entitats del tercer sector que no operin a tot l’estat. Un atac a les entitats de proximitat que pot afectar a projectes també d’àmbit terrassenc.

Un tema que, evidentment, no es va entendre des de l’espanyolisme conservador de Ciutadans i el PP, que van aprofitar aquest ple també per treure pit per la tornada del bust de Rei al consistori. Un debat on el portaveu d’ERc-MES, Isaac Albert, es va limitar a recordar que el consistori té la legitimitat d’aprovar i executar propostes per transformar la realitat, més enllà del marc legal imposat.uergonyaFB

Una voluntat de canviar la realitat que també es va expressar de forma gairebé unànime en l’aprovació de la proposta per rebutjar el tractat de la UE amb Turquia per frenar l’allau de refugiats. Una proposta on tots varem decidir cercar noves vies per una cooperació terrassenca més efectiva davant la crisi humanitària.

Finalment, hem de dir que el pragmatisme també va portar ERC-MES aquest mes a posposar la seva proposta per a la promoció musical a la ciutat. Una iniciativa treballada amb diverses entitats i iniciatives musicals dins Terrassa però que, davant la manca de suports explícits dins el ple, necessitarà d’un marge de negociació política per poder fer-la realitat.

Ple ordinari de Febrer 2016

 El grup municipal d’ERC-MES aprova 5 de les 6 iniciatives presentades a ple, empodera el ciutadà i treu del Ple la figura imposada de la monarquia. 

El ple de febrer de 2016 ha estat un ple important. I no ho diem perquè gràcies a la proposta d’ERC-MES foragitem del ple la figura imposada del Rei. Els símbols són importants, i considerem Terrassa una ciutat d’esperit republicà. Ara bé, més important és dotar de poder a la ciutadania per transformar la realitat. I el treball del Grup Municipal en aquest ple, les iniciatives aprovades, ho faran possible.

Com? Amb propostes propositives com la de Patis Oberts on el plantejament de l’espai de joc com espai de construcció social va aconseguir el vot unànime de tot el Ple. Un projecte a fer entre tots, on es comptarà amb AMPES, equips directius d’escoles, veïns i entitats perquè tots els districtes puguin obrir com a mínim el patí d’una escola a l’entorn fora de l’horari lectiu.

Esperit compartit també per propostes com la de la Fàbrica de Creació on, com va expressar el nostre regidor, Pep Forn: “Volem que Terrassa deixi de ser una ciutat d’exhibició, per ser un referent en la creació de cultura”. Una proposta molt ambiciosa que, al ja estar aprovada, permetrà desenvolupar aquesta unitat d’innovació cultural, elaborar el Pla d’equipaments Culturals a Terrassa i consolidar el projecte futur de l’associació sociocultural de circ tub d’assaig 7,70. I tot això comptant amb el lideratge del propi món cultural, a través del Consell de les Arts i la Cultura.

Fàbrica Creació Cultura Ple febrer 2016

Es tracta de dotar a la ciutadania de les eines necessàries per fer-la participar de la construcció d’un nou model de ciutat. Les propostes presentades ahir al ple per repensar el comerç a la ciutat tant des de l’oposició com des del govern poden ajudar a definir-nos i per això les varem aprovar, però si sabem la ciutat que volem, el paper que el comerç ha de fer a cada barri, sabrem emprar molt millor les eines que tenim. Isaac Albert ho expressava ahir en termes pràctics, Si es presenten eines bones per millorar el comerç, ERC-MES les recolza però cal mirar a l’entorn, als barris: “Un bon model de ciutat pot definir allà on cada tipus de comerç és útil”

Aquesta ciutat ha de defensar els recursos per desenvolupar-se adequadament, com ho han de fer els terrassencs més petits i més petites. Per això també varem negociar amb el PSC per incorporar a la seva proposta en defensa de l’escola pública punts que creiem fonamentals: la construcció dels centres pendents a Terrassa, assegurar la ràtio màxima de 25 alumnes i prioritzar els recursos a l’escola pública davant la concertada. Això sense oblidar demanar que es desenvolupi l’apartat de la LEC que preveu la intervenció dels Ajuntaments en educació.

I és que aquest ple ha permès trobar sinèrgies en temes compartits que ara tocarà treballar. És el cas de la proposta per a ordenar les formes alternatives d’accés a immobles a la ciutat. Una proposta ben treballada per la Candidatura d’Unitat Popular que coincideix amb el punt 188 del nostre programa electoral, a instàncies de les JERC, i que compartim plenament.

Sinèrgies que també, en certs àmbits, ens han tornat a abocar a aliances estranyes entre l’equip de govern i Ciudadanos. Una entesa que portarà a la compra de nous autobusos amb una aposta clarament insuficient per la tecnologia híbrida i per la sostenibilitat. La poca valentia del govern va portar-lo a tancar-se en banda a una esmena on proposàvem 10 vehicles híbrids de 12 metres absolutament contrastats i que situarien a Terrassa encara a complir els objectius de modernitat i medi ambientals assumits en un passat.

Un acord poc comprensible que va ser superat per l’aprovació de la proposta de Ciudadanos per fer un pla de futur per la Societat Municipal de Comunicació. Una proposta on encara ens preguntem com PSC i CDC es van deixar enredar per aprovar una proposta trampa on es veu clarament l’objectiu de Ciudadanos de privatitzar Canal Terrassa i limitar-hi l’ús del català.

Resum ple febrer 2016 grafic

Ple ordinari de gener 2016

Al Ple de gener l’equip de govern va tornar a mostrar-se poc valent, a la defensiva i molt poc disposat a dialogar.

A la previsible tensió en el debat sobre seguretat es va unir la manca d’esma del govern en presentar un projecte solvent per renovar la flota d’autobusos. Lamentablement, un cop més no es va poder dialogar amb l’alcalde sobre aquests temes. Això sí, aquest cop per una lamentable però oportuna malaltia que li va impedir anar a un Ple crucial.

La pèrdua de dos vehicles de TMESA incendiats per un manteniment impresentable a finals d’any va portat l’equip de govern a presentar una proposta exprés per la renovació de la flota d’autobusos: la compra de 15 nous vehicles durant els exercicis 2016-17 (9 dièsel i només 6 híbrids).

Hi va haver dues esmenes al respecte:

–          La primera, de Ciutadans, tirava cap a comprar tots els vehicles dièsel menys 2 d’híbrids.

–          La segona, de Terrassa en Comú, apostava per comprar tots els nous vehícles híbrids, menys un (un microbús en format dièsel).

Des d’ERC-MES entenem que la compra dels vehicles és molt urgent  i, per tant, no pensàvem burxar en excés al govern en aquesta línia. Això no exclou que la proposta de Terrassa en Comú coincidia íntegrament amb tots els anàlisis que havíem fet internament: el dictamen fet pel PSC a corre-cuita era poc ambiciós i el compliment de les polítiques mediambientals i del nou pla de mobilitat no es veien per enlloc.

Durant el debat, des de Terrassa en Comú es va accedir, fins i tot, a rebaixar l’ambició de l’esmena en relació als autocars articulats de 18 metres. Tot i així, l’equip de govern es va negar a cedir o negociar res. Així que, tombada l’esmena per comprar més autobusos híbrids, des d’ERC-MES vam optar per votar en contra del dictamen i obligar el govern municipal a negociar. Ara el govern es veu obligat a negociar i no els deixarem demorar una proposta en la qual l’aposta indispensable per les energies renovables sigui més present.

híbrids

La proposta d’Acord de junta presentada per ERC-MES i TeC per defensar la llibertat d’expressió i evitar la judicialització de la política no va ser aprovada ni llegida al Ple per culpa del vot en contra de C’s, PP, PSC i CDC.

En aquest cas, es van escudar en el fet que no estaven d’acord amb el tercer punt de l’acord, en el qual s’explicitava donar suport a qualsevol regidor a qui denunciessin per haver fet ús de la llibertat d’expressió en el Ple Municipal. Una referència directa a la situació a la qual s’ha vist sotmesa la Maria Sirvent (regidora de la CUP) i a qui no han volgut donar suport. De fet, en cap moment del Ple es va poder sentir ni una sola paraula de recolzament a la regidora de la CUP per part de l’equip de govern.

llibertat_expressio

ERC-MES, CUP i TeC vam presentar una proposta de resolució per tal de generar un procés participatiu per reformular el model de seguretat a la ciutat.

La proposta va ser presentada per la CUP inicialment per obrir a participació el model policial a la ciutat. Proposta poc concreta però que introduïa al debat al Ple un punt que nosaltres volíem posar sobre la taula: la participació. Per això, vam negociar amb la CUP i hi vam introduir tots els elements indispensables per dotar a la ciutat d’un nou Pla integral de Seguretat basat en una bona diagnosi i un procés participatiu. Un model de seguretat que permetria regir posteriorment el Pla director de la Policia Local només com un aspecte més de la Seguretat a la ciutat.

De la mateixa manera que havíem estat dialogant amb el PSC els darrers sis mesos per incidir en el nou pla director de la policia local (fins que la polèmica amb la denúncia contra la CUP i les ocurrències de l’alcalde van impedir que ho seguíssim fent), vam intentar negociar amb l’equip de govern per tirar la proposta endavant.

Sabien que estaven davant d’una proposta impossible de rebutjar i al Ple ens van aprovar els Acords 1, 2 i 3 per realitzar el procés participatiu. Èxit incomplert, ja que justament els punts quatre i cinc eren els vinculants per tal que el procés participatiu serveís per desenvolupar un Pla de Seguretat Ciutadana. ERC-MES hi haurem d’estar a sobre perquè la proposta no quedi en un no-res.

proces_participatiu

ERC-MES i TeC també vam presentar una proposta de resolució per incrementar la participació i millorar la governança de la cultura a Terrassa mitjançant la a modificació de la Normativa de funcionament intern del Consell Municipal de la Cultura i les Arts de Terrassa.

Aquesta proposta per empoderar el Consell de la Cultura i les Arts i dotar-lo d’un sentit participatiu real i molt més obert del que té actualment, curiosament, va rebre l’oposició frontal del govern fins al darrer moment. Finalment, però, vam aconseguir aprovar-la. Aquesta iniciativa dotarà de més independència i poder al món cultural.

consell_cultura

Ple ordinari de novembre 2015

El ple del mes de novembre ha batut rècords: vuit hores de sessió plenària i un munt de resolucions. Des del Grup Municipal d’ERC-MES hem estat còmplices d’aquesta història interminable a l’haver presentat vuit propostes de resolució, entre les treballades individualment i les acordades amb altres partits. Una productivitat de l’oposició a la qual aquest Ajuntament sembla no estar acostumat i que posa sobre la taula un altre tema a contemplar en el futur, la revisió del Reglament Orgànic Municipal. Aquestes vuit hores han donat per molt: per acords en temes de ciutat, per millorar el múscul intel·lectual de la ciutat o per veure tristos exemples d’incoherència política.

Sigui com sigui, per part nostra hem intentat fer el ple el més amè possible i ho hem aconseguit fent de fàcil digerir els acords per unanimitat de les Propostes presentades sobre la modificació de l’ordenança general de subvencions i l’obtenció d’una prova pilot per ampliar els horaris de la BCT durant els exàmens del mes de gener. Acords per eixamplar el múscul intel·lectual de la ciutat que hem reblat dignificant la proposta sobre l’IVA cultural presentada per l’equip de govern (hem aconseguit que es comprometin a augmentar el pressupost en cultura els pròxims anys).

El que més orgull ens pot suscitar, però, és haver estat partíceps de dues iniciatives claus. La primera al portar a ple i aconseguir l’aprovació de les cinc demandes de la PAH (dació en pagament retroactiva, lloguer assequible, Stop desnonaments, habitatge social i subministraments garantits). La segona, un acord de ciutat de pes i amb recorregut, on tots els partits (a excepció del PP) s’han plantat davant Mina d’Aigües de Terrassa per dir-li a l’empresa que el futur de la gestió de l’aigua a la ciutat el decidiran tots els terrassencs i terrassenques.

Acords que no han evitat, un cop més, que l’equip de govern actual ens torni a treure els colors recolzant mesures inexplicables. Mesures com l’aprovació de la iniciativa de Ciutadans per la retirada de tres plaques mal comptades amb el nom de l’expresident Jordi Pujol. Una mesura aprovada per una Convergència acomplexada per amagar les misèries passades i incapaç de veure el joc d’equiparacions de Ciudadanos entre l’afer Pujol i la voluntat de fer passar el catalanisme com a font de corrupteles. On, lamentablement, també s’ha retratat Convergència ha estat en la proposta d’ERC-MES pel compliment dels acords adoptats al Ple respecte a l’entrada de Terrassa a l’AMI. Vam presentar aquesta PDR amb un objectiu clar: recordar que els acords del ple de l’Ajuntament de Terrassa s’han de complir i, en segon terme, evidenciar que l’únic punt en què es fonamenta el pacte de govern entre PSC i CiU està absolutament buit.

banner_propresolucio_ple26112015_PAHbanner_propresolucio_ple26112015_aiguabanner_propresolucio_ple26112015_bctbanner_propresolucio_ple26112015_parlamentCATbanner_propresolucio_ple26112015_subvencionsbanner_propresolucio_ple26112015_amibanner_propresolucio_ple26112015_pobresaenergeticabanner_propresolucio_ple26112015_sobiraniaCAT

Ple ordinari d’octubre 2015

El ple d’octubre ha servit per veure la unió de l’Ala dreta de l’Ajuntament. Una expressió força encertada del portaveu d’ERC-MES, Isaac Albert, per definir la suma de Ciutadans a l’estranya parella de PSC i CiU  . Una suma que ha permés que finalment tiri endavant la concessió del servei de menjadors a l’empresa SERHS malgrat els dubtes existents sobre la seva vàlua. Una suma que ha aconseguit que aquest ajuntament vegi per primera vegada esmenes a la totalitat presentades contra propostes de l’oposició. Així PSC, CiU i Ciutadans s’han unit per tombar la proposta que pretenia regular les beques menjadors dins del catàleg de l’ajuntament i cobrir al 100 per cent tots els casos en que fos necessari. Un recurs, el de l’esmena a la totalitat, fet servir també per negar-se a revisar junt amb els veïns i entitats ciutadanes el nou traçat d’autobusos.

Un posicionament del govern socialista d’oposició a l’oposició que, afortunadament, s’ha pogut superar en altres iniciatives (si, també fetes per l’oposició) presentades al ple. Parlem de l’aprovació per unanimitat de la proposta d’ERC-MES per actualitzar i aplicar el Pla d’Inclusió Social de Terrassa. Un projecte transversal i participatiu contra l’exclusió en totes les seves formes que ERC ja va intentar aplicar a Terrassa i que, després de quatre anys dins un calaix, ara tornarà a sortir a la llum per dotar la ciutat d’una nova forma d’abordar la realitat social.

També es va aconseguir aprovar per unanimitat la proposta per prioritzar el treball amb banca ètica per part del consistori i una regulació per garantir la funció social dels habitatges infrautilitzats. Quan a la regulació d’us de l’estadi Olímpic municipal per part de la nova empresa gestora del Terrassa F.C. ERC-MES es va abstenir, no sense aportar un toc d’atenció a l’equip de govern sobre el model d’esport que volem a la ciutat de Terrassa. Com va dir Pep Forn: “Cal reflexionar. Actualment només un 20 per cent dels usuaris de les instal·lacions esportives de Terrassa són dones“.

banner_propresolucio_ple29102015_bancaetica banner_propresolucio_ple29102015_liniesautobus banner_propresolucio_ple29102015_malnutricioinfantil banner_propresolucio_ple29102015_PlaInclusioSocial banner_propresolucio_ple29102015_TTIP