ERC-MES proposa reclamar la Zona 2 com a reivindicació de ciutat

El grup municipal d’ERC-MES Terrassa proposa aprofitar les modificacions de zonificació a la línia de Ferrocarrils del Vallès i per fer un front transversal de partits, sindicats, agents econòmics i ciutadania per aconseguir una zonificació justa per les persones usuàries de la nostra ciutat.

Isaac Albert: “És incomprensible que s’estiguin plantejant modificacions de zona als FGC i no es tingui en compte les reivindicacions històriques de Terrassa, ni les repercussions que pot tenir per Terrassa. Ara mateix, passar de la zona 3 a la 2 és indispensable”.

Isaac Albert: “És incomprensible que s’estiguin plantejant modificacions de zona a l’ATM i no es tingui en compte les reivindicacions històriques de Terrassa, ni les repercussions que pot tenir per la nostra ciutat. Ara mateix, passar de la zona 3 a la 2 és indispensable”.

Des del grup municipal d’ERC-MES Terrassa i Jovent Republicà de Terrassa es vol iniciar una acció decidida per fer escoltar les reivindicacions terrassenques davant l’anunci d’un canvi en la zonificació del transport públic metropolità. 

Segons s’ha conegut aquesta mateixa setmana, l’ATM ha decidit a l’espera de la posada en marxa de la T-mobilitat, incorporar 18 municipis de la zona metropolitana a la zona 1. La mesura pretén donar resposta a les persones usuàries d’aquestes poblacions a l’espera de l’implementació de la T-Mobilitat, un títol tarifari en principi més just però amb un greu retard en la seva execució per problemes amb l’empresa que la desenvolupa. 

El portaveu d’ERC-MES a l’Ajuntament de Terrassa, Isaac Albert, recorda que des de la nostra ciutat s’han engegat campanyes ciutadanes i s’han aprovat nombrosos acords plenaris per requerir una rebaixa de la zona 3 a la zona 2, un greuge respecte a la zonificació de Sabadell que acaba repercutint a la butxaca de la ciutadania i a tota l’economia terrassenca. Si s’executa finalment aquesta modificació per aquestes 18 poblacions com a solució provisional no s’entén que es s’oblidi Terrassa: No es tracta que alguns paguin menys, o un tracte de favor a Terrassa, sinó que el preu del transport sigui just i assequible per tothom i corretgir un desajust històric. Terrassa ha d’estar a la Zona 2″.

Des d’ERC-MES Terrassa s’aposta per un model que promogui el transport públic i on no es discrimini la nostra ciutat: “L’ampliació de la línia del Vallès ha suposat un increment de passatgers fonamentalment provinents de Terrassa. Gent que aposta pel transport sostenible i que ara es poden sentir discriminats al no ser escoltats”.

Per aquest motiu des d’Esquerra Terrassa s’aposta per anar més enllà d’un necessari però, com s’ha demostrat, insuficient acord plenari i demanar que l’Ajuntament impulsi una mobilització transversal amb la participació de sindicats, agents econòmics, partits i ciutadania per denunciar el greuge contra la nostra ciutat.

En aquest sentit, Isaac Albert, insta a l’alcalde i al govern municipal a posar-se les piles i no deixar aquest tema més com una batussa entre administracions. Segons Isaac Albert: «Ja n’hi ha prou de no fer res i només queixar-nos quan les coses ja estan fetes. Cal transmetre clarament que tota la ciutat necessita una zonificació justa. Si hem d’esperar la T-mobilitat, fem-ho des de la zona 2. La resta, seran solucions parcials que només empitjoren la situació”

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *