+ Estiu, un projecte educatiu transformador

Ona Martínez: “Hem vingut aquí per fer polítiques transformadores, per sortir de la zona de confort i per construir noves respostes valentes a l’alçada del moment”.

L’Ajuntament de Terrassa presenta el projecte + Estiu, un projecte educatiu transformador que unifica els casals d’estiu i els complementarà amb activitats educatives i culturals. Per primera vegada, es treballarà conjuntament amb entitats de lleure, serveis socials, cultura, audiovisuals, xarxa associativa i esportiva, lideratge tecnològic i patrimoni històric.

L’objectiu principal del projecte és donar resposta a les necessitats socioeducatives dels infants de la ciutat i no deixar a cap infant sense casal d’estiu per motius econòmics. És un projecte absolutament transversal que comptarà amb la participació i col·laboració de 7 serveis municipals. Alhora, intenta donar resposta a la pèrdua d’espais educatius i de socialització amb el tancament de les escoles a causa del confinament. “Volem posar a la infància i el jovent al centre de la resposta de la crisi provocada per la Covid-19. Construïm un projecte absolutament transversal avançant cap a una nova manera de governar i de fer política”, ha manifestat Ona Martínez, regidora d’ERC-MES d’Infància i Adolescència, Joventut, Adultesa i Famílies a l’Ajuntament de Terrassa, durant la roda de premsa del dimecres 3 de juny.

El projecte incrementarà les places i dotarà els casals de més recursos. A més, s’impulsa un programa de ciutat que dona resposta a un dels principals col·lectius afectats per la crisi sanitària de la Covid-19: la infància, l’adolescència i el jovent. “Nens i nenes de Terrassa, heu estat més d’un mes absolutament confinats sense poder sortir al carrer. Continueu sense trobar-vos amb els vostres amics i amigues a l’escola o a l’institut, a l’esplai o a les extraescolars. Us mereixeu +Estiu que mai. La ciutat és vostra, sou el futur, però també sou present. Aquest projecte és per vosaltres”, ha explicat Ona Martínez durant la roda de premsa.

La proposta segueix el model d’Educació 360: educació de lleure i fora de l’escola com a element essencial de l’educació. “Hem de situar l’educació en el lleure al lloc que li correspon: amb un paper imprescindible en la construcció d’igualtat d’oportunitats, un paper massa sovint poc valorat amb tota la feinada que comporta any rere any”, ha exposat la regidora.  El govern municipal ha treballat colze a colze amb les entitats de lleure, i aquest any, les AFA i les entitats sense ànim de lucre també es podran sumar al projecte amb la resta d’entitats del lleure.

L’Ajuntament incrementarà la partida de subvenció i les beques en 1/3 respecte a anys anteriors. A més, el projecte preveu que cap infant amb capacitats diverses pugui quedar en llista d’espera per accedir a un casal, fent-los així més inclusius del que eren fins ara. Les inscripcions s’hauran de fer a través de l’entitat que gestioni el casal i es podran tramitar des del 3 fins al 10 de juny.

El projecte, d’altra banda, significarà la creació d’ocupació per a un col·lectiu molt afectat per la crisi sociosanitària causada per la Covid-19, com és el de monitors i monitores que treballen en el sector del lleure. A més, esdevindrà un pol dinamitzador del sector cultural  i ofereix l’oportunitat de dinamitzar i recuperar l’espai públic perdut durant la crisi sanitària.

“Hem vingut aquí per fer polítiques transformadores, per sortir de la zona de confort i per construir noves respostes valentes a l’altura del moment i per això, hem treballat i estem treballant conjuntament amb les entitats de la ciutat, perquè els nens i nenes de Terrassa tinguin un espai on divertir-se junts a l’estiu. Perquè ho facin amb seguretat i aprenent els nous hàbits que necessitem. Entre totes, fem que aquest estiu sigui +Estiu que mai, malgrat les circumstàncies”, ha explicat Ona Martínez.  

L'Acció.cat

Redacció de l'Acció. Secció local d'ERC-Terrassa.

Latest posts by L'Acció.cat (see all)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *