Esquerra Republicana demana el traspàs real de rodalies a la Generalitat

El grup municipal d’Esquerra Republicana defensarà al Ple de Terrassa el traspàs de rodalies i l’execució de la inversió pendent en el sistema ferroviari com a solució indispensable per un transport públic digne


Isaac Albert: “Les dades de desinversió i mal funcionament són aclaparadores. I qualsevol persona que utilitzi Renfe a Terrassa ho sap. Ja n’hi ha prou. Cal una gestió propera i la inversió pendent per un tren de qualitat”

L’infrafinançament en les infraestructures de la línia ferroviària del Vallès i el mal funcionament de Renfe a Terrassa i arreu del territori no són cap novetat. Les reivindicacions des de l’àmbit municipal tampoc. La situació extrema viscuda en el servei, però, durant la recent vaga de maquinistes (del 30 de setembre al 7 d’octubre), ha decidit Esquerra Republicana a portar el tema de nou al ple de Terrassa i reivindicar, des del municipalisme, una solució definitiva.

No hi pot haver un canvi profund en la mobilitat sense un transport públic intermunicipal amb condicions” explica Isaac Albert, com a portaveu del grup municipal d’Esquerra Republicana “La situació viscuda aquest setembre i octubre ha suposat un nou cop a la desconfiança dels usuaris en Renfe i això, al final, acaba traduït amb més gent desplaçant-se amb cotxe per un servei que no respon”.

Amb aquesta premissa, els republicans presenten al Ple de Terrassa, amb el suport de TxT, una proposta on fan una acurada radiografia d’un servei deficitari on el traspàs de la gestió a la Generalitat fa onze anys no ha pogut superar els problemes per un control de la infraestructura per part de l’estat central.

Com explica Isaac Albert: “No serveix de res que la Generalitat pugui marcar horaris quan la línia no té trens o una infraestructura apte per assolir una major freqüència i fiabilitat del servei”. Les dades: només un 94% dels trens arriben en l’horari establert i això no comptabilitza els retards inferiors als 15 minuts. Quant al finançament, des del pla de rodalies 2008-2015 (del qual només se’n va executar un 13%), als 4.000 milions promesos el 2017 (dels quals només se n’han invertit 264, la majoria a la línia d’alta velocitat i no a rodalies).

La posició dels republicans és clara: “Ja n’hi ha prou. Cal una gestió propera i inversions per un tren de qualitat”, pel qual es reclama al ple de Terrassa, així com un front comú municipalista, pel traspàs a la Generalitat i els recursos pendents per dignificar el servei de rodalies de Renfe. Sense oblidar, els deures pendents de la Generalitat, explica Isaac Albert: “Hem reclamat insistentment la zona 2, se’ns parla des de fa massa de l’arribada de la T-mobilitat. El 2022 ha de ser l’any on a Terrassa puguem agafar el tren finalment amb una tarifa justa”

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *