Servei d’autobusos: tard, malament i abocat al fracàs

El grup municipal d’ERC-MES denuncia que el govern municipal treu a concurs el serveu públic d’autobusos de Terrassa sabent que no s’adjudicarà i sense estudiar l’única opció que pot ver viable el servei: la gestió directa.

Isaac Albert: "Convocar aquest ple extraordinari pel transport públic, ràpid, malament i sabent que no podràs adjudicar el servei demostra que el PSC ja veu que no governarà en el proper mandat a Terrassa"

Isaac Albert: “Convocar aquest ple extraordinari pel transport públic, ràpid, malament i sabent que no podràs adjudicar el servei demostra que el PSC ja veu que no governarà en el proper mandat a Terrassa”

El grup municipal d’ERC-MES Terrassa ho té clar: Iniciar l’expedient de contractació per la concessió del servei d’autobusos a Terrassa a quatre mesos de les eleccions és una clara irresponsabilitat del govern socialista. Fer-ho en un ple extraordinari i amb la possible aprovació d’aquest punt amb dos grups amb una concepció de la mobilitat on el que preval eternament és el transport privat (C’s i PdeCAT), una mostra de la manca de model i de l’oportunisme polític d’aquesta iniciativa.

Així ho han explicat avui en roda de premsa el portaveu del grup municipal, Isaac Albert, i el regidor Carles Caballero, explicitant que, de fet, l’única opció viable per fer possible el servei, que seria la gestió directa, no s’ha estudiat. Isaac Albert ha recordat que com ha explicat sovint al Ple de Terrassa, actualment la col·laboració público-privada està en crisi per culpa del mateix sector privat, que ha fet de l’àmbit dels concursos públics un espai de batalla legal: «Bloquegen les concessions als jutjats, abocant els serveis que paga la ciutadania a una precarietat constant». Una previsió de contenciosos futurs que, de fet, el mateix tinent d’alcalde responsable del servei, ja ha avançat que es produirà.

D’altra banda, Isaac Albert, ha explicat que l’assumpció del servei en gestió directa no suposaria un cost extra per la ciutadania doncs actualment l’Ajuntament ja es fa càrrec de les inversions i de la diferència entre la venda de bitllets i el cost del servei (uns 9 milions d’euros anuals aproximadament). Alhora, optar per una empresa pública podria permetre plantejar un nou model de transport públic que la ciutat. Segons Isaac Albert “Aquest concurs de busos no s’adjudicarà. I l’únic model que el faria viable i desencallaria la situació és la gestió directa, i no s’ha estudiat”

Pels Republicans, el ple extraordinari de dilluns només s’explica per la voluntat del govern socialista d’intentar fer veure que ha fet alguna cosa abans que s’acabi el mandat municipal, generant un problema a la ciutat en comptes de solucions. En aquest sentit, Isaac Albert, ha afirmat “Convocar aquest ple extraordinari pel transport públic, ràpid i sabent que no el podràs adjudicar demostra que el PSC ja veu que no governarà en el proper mandat a Terrassa

L'Acció.cat

Redacció de l'Acció. Secció local d'ERC-Terrassa.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *